keskiviikko 17. elokuuta 2016

Arkiruokaa - tuunattu makaronilaatikko

Mä olen niin lopen tympääntynyt ruoanlaittoon! Ei pysty, ei kykene, ei jaksa. Mutta pakkohan se on. Meillä mies hoitaa pääasiassa viikonloppuisin keittiössä hääräilyn, mutta arkiruoka jää yleensä minulle, koska olen enemmän ja aikaisemmin kotona. Reilua niin. 

Ainainen kiire töistä kotiin, päiväkodista lasten haku ja harrastuksiin kurvaaminen asettaa pienimuotoisia haasteita päivällisen tarjoilulle, saatika sen valmistamiselle. Tässä yksi helppo, puolivalmis pataruoka syksyn kiireisiin, joka helppouden lisäksi on myös meidän lasten mieleen. Vaati kyllä uunissa olon vuoksi aikaa, mutta tämän voi tehdä hyvin valmiiksi jo edellispäivänä.

Punajuuriviipaileita kylkeen ja voilá! Halutessaan voi jauhelihan korvata kokonaisuudessaan erilaisilla pavuilla.
Tarvikkeet:
- Blå Band Italianpata XL 1 pss
- jauheliha 400 g
- valkoisia papuja tomaattikastikkeessa 1 prk
- 3 munaa
- 2 dl maitoa/ruokakermaa

Ohje:
1. keitä italianpata pussin ohjeen mukaan
2. ruskista jauheliha
3. lisää jauheliha ja pavut valmiiseen italianpataan
4. kaada voideltuun uunivuokaan
5. lisää munamaito
6 paista kuten makaronilaatikkoa - 175 astetta C ja 45 min.
Hyvä musiikki kuuluu keittiöön! Helpottaa kummasti urakkaa. Itselläni soi iänikuinen Juno-leffan Soundtrack.

1 kommentti:

  1. Nams, toi vois olla hyvää!
    Mä muistan etäisesti, mille noi italianpadat maistuu <3

    VastaaPoista

Kiitos kivasta kommentista!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...