torstai 24. maaliskuuta 2016

Kalenterimaniaa

Nyt ollaan kuulkaas ihan uuden äärellä! Nimittäin Ihmemutsi-blogin Krista laittoi muutama viikko sitten minulle kutsun Kalenterimanian Facebook-sivuille saatesanoin: "Oletko DIY-ihmisiä?" Hmm, no en ole, mutta kävin kuitenkin kurkkamassa. Ja siitä se sitten lähti - aukesi ihan uusi kalenterien-tuunaus-maailma. Facessa mania on ihan älyttömissä sfääreissä! Jengi tilaa kalentereita ja tuunauskamoja ympäri maailmaa ja jakavat youtube-videoita huikeista askartelusuorituksista. Sellaiseen hurmokseen on mulla vielä paljon matkaa. Hauskaa on kuitenkin seurata sellaista omistautumista koristeteipeille ja tarroille. ;)
Oma kalenterini on vanhan roosan värisissä kestokansissa oleva Burde, löytö Prismasta. Aukeamalla on aina yksi viikkko kellonaikoineen, eli ihan perus pohja. Joka vuosi ostan tällaisen ns. taskukalenterin, joka jää aina kuitenkin tosi vähäiselle käytölle seinällä olevan perhekalenterin vuoksi. Kännykän/padin/tietokoneen kalenterin olen todennut hankalaksi ja käyttökelvottomaksi itselleni.

Nyt tuunailun myötä aion luoda kalenterista päiväkirjamaisen kokonaisuuden, jonka säilön muistojen arkkuun eläkepäivien varalle, sekä jälkipolville ihmeteltäväksi.
Hauskaa, että myös lapset ovat innostuneet tuunaamaan samalla periaatteella omia päiväkirjojaan. Sovimme, että Nupskalle hommataan kolmosluokan alkuun oikein oma koululaiskalenteri. Siihen nimittäin merkintöjä piisaisi! Vilillä on puheterapeutin suosituksesta oma päiväkirja, johon piirretään tärkeistä tapahtumista muistutuksesksi kuva, tai liitetään vaikka elokuvakäynnin päätteeksi leffaliput. Tämä helpottaa hänen kertomistaan viikon tapahtumista putelle tai päiväkodissa.
Onko lukijoissa muita tuunailijoita ja washiteippeihin hurahtaneita? Voit myös liittää parhaat vinkkisi kommenttiboksiin, mielelläni niitä luen. :)

Mukavaa pääsiäistä!

9 kommenttia:

  1. Tästähän tuli tosi hauska!
    Mä olen välillä käyttänyt washeja/maskingia lähinnä seiniin tai kiinnitykseen, mutta ärsyyntynyt kun eihän se pysy :D Enkä minä opi..
    Kivaa pääsiäistä <3

    VastaaPoista
  2. Onpa kiva idea! Mulla kans jää toi oma "ei virtuaalinen" kalenteri usein käyttämättä lähes kokonaan. Mä askartelin viime vuoden joulukortit washiteipeillä ja Pehko liimaili niitä myös virvontaoksiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi! Mä oikein nään silmissäni sellaisen musta-valkoisen kalenterikoristelun sulla!
      Meilläkin laitettiin virpomisoksiin, tosi kätevää!

      Poista
  3. Voi vitsit! Tää olis just sellaista puuhaa mitä mä tykkäisin tehdä :) *pieni askartelija sisälläni hykertelee innoissaan*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kun hommiin! Muistakaa käydä kurkkaamassa sekä FBssa, että Instassa Kalenterimanian sivuja. Sieltä löytyy huikeita inspiskuvia!

      Poista
  4. Tämä näyttää tosi hauskalta puuhalta! Mulla ei ole vuosiin ollut paperikalenteria, perhekalenteri vaan seinällä. Kännykän kalenteria käytän tosi paljon, kun se kulkee mukana aina ja tartten joistain (useista) tapahtumista muistutuksen :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Perhekalenteri on niin kätsä! Meillä mies on vuosia jankannut mulle puhelimen kalenterin käytöstä, että saataisiin tapahtumat synkronoitua. Aina ajoittain olen sitä kokeillut, mutta ei vaan oo mun juttu..

      Poista
  5. Mä en kestä, kuinka kauniita plannerkuvia. :D

    VastaaPoista

Kiitos kivasta kommentista!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...